Dnia 1 października obchodziliśmy w naszym przedszkolu Światowy Dzień Muzyki. Przedszkolaki przeniosły się do krainy dźwięków, aby wspólnie bawić się muzyką. Poznały różnorodne instrumenty, a niektóre z nich mogły później same wykonać. Dzieci miały możliwość posłuchania różnorodnych gatunków muzyki- disco polo, jazz, pop, muzyka klasyczna i ludowa. Był to wesoły dzień, zabawa wyśmienita, a dzieci radosne i zadowolone.
Archiwum Aktualności
- Listopad 2024
- Październik 2024
- Wrzesień 2024
- Sierpień 2024
- Czerwiec 2024
- Maj 2024
- Kwiecień 2024
- Marzec 2024
- Luty 2024
- Styczeń 2024
- Grudzień 2023
- Listopad 2023
- Październik 2023
- Wrzesień 2023
- Czerwiec 2023
- Maj 2023
- Kwiecień 2023
- Marzec 2023
- Luty 2023
- Styczeń 2023
- Grudzień 2022
- Listopad 2022
- Październik 2022
- Wrzesień 2022
- Wszystkie
WIZYTA POLICJANTÓW
21.10.202124 września nasze przedszkole odwiedzili panowie policjanci, którzy przybliżyli dzieciom podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się po drogach, prawidłowego przechodzenia przez jezdnię oraz przypomnieli numery alarmowe. Dzieci otrzymały wskazówki, jak zachować się w sytuacji, gdy zaczepi ich obca osoba.
Dzięki takiej wizycie na pewno żaden z przedszkolaków nie będzie obawiał się spotkania z funkcjonariuszem. Policjant będzie im się kojarzył jako osoba, której nie należy się bać i do której zawsze, i w każdej sytuacji można zwrócić się o pomoc.
19
ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT
21.10.2021Dnia 4 października obchodziliśmy Światowy Dzień Zwierząt. Dzień ten miał na celu uświadomienie dzieciom, że zwierzęta, które z nami mieszkają i które są obok nas, również mają swoje prawa. Dzieci wypowiadały się na temat swoich ulubieńców, poznały różne ciekawostki na temat zwierząt oraz wiadomości dotyczące opieki nad nimi. Dowiedziały się też, że zwierzęta czują jak ludzie i nie są zabawką, którą można wyrzucić. Odbywały się również rozmowy na temat bezdomnych zwierząt i sposobów udzielania im pomocy. Przedszkolaki w swoich grupach wykonały przeróżne prace plastyczne.
44
WSPARCIE ROZWOJU CYFROWEGO DZIECI Z RODZIN POPEGEEROWSKICH W GMINIE PARCHOWO – INFORMACJA O MOŻLIWOŚCI WZIĘCIA UDZIAŁU W PROJEKCIE
20.10.2021PILNE!!!
PROJEKT DLA UCZNIÓW kl. 0 - kl. VIII
UCZNIOWIE Z INNYCH OBWODÓW MUSZĄ SKŁADAĆ WNIOSKI W SWOICH GMINACH.WAŻNE INFORMACJE DLA OSÓB CHĘTNYCH DO WZIĘCIA UDZIAŁU W PROJEKCIE !!!
W dniu 20.10.2021 r. opinia Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa umożliwiła start Gminy Parchowo w konkursie grantowym Cyfrowa Gmina „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”. W związku z tym osoby chętne do wzięcia udziału w projekcie muszą spełniać łącznie następujące warunki:
- Powinny zamieszkiwać na terenie Gminy Parchowo, na terenie której funkcjonowały niegdyś zlikwidowane PPGR. Nie ma obecnie wymogu, by osoba taka zamieszkiwała w miejscowości, w której funkcjonował niegdyś zlikwidowany PPGR.
- Powinny być członkiem rodziny (krewnym w linii prostej, tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie) osoby, która pracowała niegdyś w zlikwidowanym Państwowym Przedsiębiorstwie Gospodarki Rolnej i zamieszkiwała w miejscowości objętej PPGR
Ponadto wnioski mogą być również składane przez osoby, których członek rodziny (krewny w linii prostej, tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie) pracujący niegdyś w zlikwidowanym Państwowym Przedsiębiorstwie Gospodarki Rolnej NIE ŻYJE.
W ZAŁĄCZENIU ZNAJDUJĄ SIĘ AKTUALNE DOKUMENTY.
Gmina Parchowo zamierza przystąpić do konkursu grantowego Cyfrowa Gmina „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR” , finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU Działanie 5.1. Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia. Otrzymane środki zostaną przeznaczone na zakup sprzętu komputerowego wraz z osprzętem i oprogramowaniem do nauki dla dzieci z rodzin byłych pracowników PPGR, które uczęszczają do szkoły podstawowej lub średniej i zamieszkują obecnie na terenie miejscowości, w których funkcjonowały niegdyś Państwowe Przedsiębiorstwa Gospodarki Rolnej. W związku z tym zapraszamy wszystkie uprawnione osoby do składania oświadczeń będących podstawą do złożenia wniosku o dofinansowanie przez Gminę Parchowo. Osoby chętne do wzięcia udziału w projekcie muszą spełniać łącznie następujące warunki:
- Powinny zamieszkiwać na terenie Gminy Parchowo w miejscowości, w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane PPGR,
- Powinny być członkiem rodziny (krewnym w linii prostej, tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie) osoby, która pracowała niegdyś w zlikwidowanym Państwowym Przedsiębiorstwie Gospodarki Rolnej i zamieszkiwała w miejscowości objętej PPGR
Warunkiem wzięcia udziału w projekcie jest
- złożenie przez rodzica/opiekuna prawnego lub ucznia szkoły średniej, który osiągnął pełnoletność załączonego poniżej oświadczenia, stanowiącego podstawę do umożliwienia złożenia wniosku o grant na sfinansowanie zakupu sprzętu przez Gminę Parchowo.
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w oświadczeniu na potrzeby projektu grantowego
Termin składania oświadczeń upływa w dniu 02 listopada 2021 r o godzinie 15:15. Oświadczenia należy składać w Biurze Interesanta Urzędu Gminy Parchowo w godzinach urzędowania. UWAGA! NIE BĘDĄ ROZPATRYWANE:
- Oświadczenia niekompletne.
- Wyżej wymienione oświadczenia można pobrać poniżej lub otrzymać w Urzędzie Gminy w Parchowie. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr tel. 59 821-48-00.
Załączniki do pobrania:
- Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego
- Oświadczenie ucznia szkoły średniej, który osiągnął pełnoletność
- Klauzula informacyjna RODO
KLAUZULA-INFORMACYJNA-RODO-14_10_2021(1).docx
OSWIADCZENIE-PELNOLETNIEGO-UCZNIA_14_10_2021(2).docx
OSWIADCZENIE-RODZICA-OPIEKUNA-PRAWNEGO-14_10_2021-1(2).docx
KONKURS "MOJA GRA PLANSZOWA"
12.10.2021Z okazji "Dnia gier planszowych" nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych organizują konkurs "Moja gra planszowa". Konkurs polega na wymyśleniu i przygotowaniu autorskiej gry planszowej na dowolny temat. Uczestnicy biorący udział w konkursie zostaną podzieleni na dwie kategorie wiekowe:- uczniowie klas IV - VI- uczniowie klas VII - VIIIPrzewidziane są nagrody.
Zachęcamy do udziału i wspólnej zabawy :)
Regulamin konkursu ”Moja gra planszowa”
Jesteś fanem gier planszowych? A może chciałbyś nim zostać? Weź udział w konkursie na najbardziej pomysłową, wykonaną samodzielnie grę planszową! Jeżeli w erze komputerów i konsoli zdarza Ci się jeszcze rzucać kostką i przesuwać pionki – ten konkurs jest właśnie dla Ciebie! Zapoznaj się z regulaminem i stwórz własną, autorską grę na dowolny, wybrany przez Ciebie temat.
I. Przepisy ogólne
1. Organizatorem Konkursu jest Zespół nauczycieli uczących przedmiotów matematyczno-przyrodniczych przy Zespole Szkół w Parchowie.
2. Konkurs jest adresowany do uczniów klas IV-VIII Zespołu Szkół w Parchowie.
3. Celem Konkursu jest:
a. promocja nieco zapomnianej rozrywki jaką są gry planszowe,
b. rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych,
c. Rozwijanie kreatywności, umiejętności planowania strategicznego, twórczego rozwiązywania napotkanych problemów,
d. rozwijanie wśród uczniów umiejętności logicznego myślenia.
II. Przepisy szczegółowe
1. Przedmiotem konkursu jest wymyślenie i przygotowanie autorskiej gry planszowej na dowolny temat.
2. Konkurs odbywa się w dwóch kategoriach wiekowych:
A) uczniowie klas IV – VI
B) uczniowie klas VII – VIII
3. Zgłoszone prace muszą być dostarczone w formie fizycznej do nauczycieli uczących przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w pojemniku/pudełku/woreczku.
4. Gra powinna zawierać elementy typowe dla gier planszowych: tytuł, instrukcję gry, planszę, inne potrzebne elementy np. pionki, fiszki, karty, itp.
5. Technika wykonania gier, format jest dowolny.
6. Każdy uczestnik może zgłosić jedną grę planszową.
7. Uczestnik, aby wziąć udział w konkursie wypełnia kartę zgłoszenia wraz z pisemną zgodą rodziców lub prawnych opiekunów na udział w konkursie – załącznik 1. regulaminu.
III. Terminy związane z przebiegiem konkursu
Gry konkursowe przynosimy do 15 listopada 2021 roku.
Prace dostarczone po terminie nie będą brały udziału w konkursie.
IV. Ocena prac
1. Organizator powołuje jury konkursu.
2. Spośród wszystkich prac jury wybierze trzy najlepsze z każdej kategorii.
3. Ocenie podlegać będzie: pomysłowość, atrakcyjność gry, staranność wykonania, estetyka.
4. W konkursie przewidziano przyznanie nagrody rzeczowej dla laureata I miejsca w każdej kategorii. Miejsca II i III otrzymają wyróżnienie w postaci zestawu upominków. Przewiduje się także wręczenie wyróżnień. Wszyscy uczniowie otrzymają punkty dodatnie.
5. Jury przysługuje prawo nieprzyznania części nagród, jeśli prace nie będą spełniać ich oczekiwań.
6. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie internetowej szkoły.
V. Postanowienia końcowe
1. Wszelkich informacji na temat konkursu udziela koordynator konkursu pani Izabela Reglińska i nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.
2. Regulamin oraz wszelkie zmiany w regulaminie zostaną opublikowane na stronie szkoły.
3. Przystąpienie do konkursu jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu. Uczestnicy nieodpłatnie, bezterminowo i bez ograniczeń, z chwilą przekazania prac udzielają na rzecz organizatora prawa do ich wykorzystania na wszelkich polach eksploatacji, a w szczególności: zamieszczania w Internecie oraz innych formach utrwaleń nadających się do rozpowszechniania, publicznego eksponowania.
4. Na potrzeby konkursu uczestnicy wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez organizatora. Dane osobowe uczestników konkursu przekazane organizatorowi będą przez niego przetwarzane w celu realizacji konkursu, doręczenia nagród oraz w celach dowodowych. Każdy uczestnik konkursu posiada prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz do ich poprawienia. Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych.
Zapraszamy do zabawy!
DZIEŃ ZIEMNIAKA
11.10.2021Dnia 8.10.2021 r. w klasach 1-3 odbył się Dzień Ziemniaka. Spędzaliśmy czas podczas zabaw z ziemniakami: doświadczenia w pozyskiwaniu skrobi ziemniaczanej, kolorowe stemplowanie, ziemniaczane ludziki i zabawy pastyczno- techniczne. Uczniowie byli uśmiechnięci, a czas wspolnie spędzony zaowocował w kolorowe, jesienne dekoracje w klasach.
11
OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ GŁOŚNEGO CZYTANIA W ŚWIETLICY
04.10.202129 września nasza świetlica wzięła udział w Ogólnoplskiej Akcji “ Dzień Głośnego Czytania”. W tym dniu w świetlicy mieliśmy okazję gościć Panią Bibliotekarz- Donatę Bigus. Zaproszony gość przeczytał dzieciom bajkę słynnej polskiej pisarki Janiny Porazińskiej pt. “Szewczyk Dratewka”. Po wysłuchaniu opowiadania wychowawcy świetlicy przeprowadzili ustny test sprawdzający znajomość lektury. Okazało się, że uczniowie uważnie wysłuchali opowiadania – udzielili poprawne odpowiedzi na wszystkie pytania. Dziękujemy Pani Donacie za okazałą pomoc. Mamy nadzieję, że uczniowie miło i owocnie spędzili ten czas.
DZIEŃ CHŁOPAKA W NASZEJ SZKOLNEJ ŚWIETLICY
04.10.2021W ten wyjątkowy dzień dziewczynki z klas pierwszych przygotowały krawaty dla naszych małych mężczyzn. Był to ich pierwszy Dzień Chłopca w naszej szkole. Prezent wraz z życzeniami bardzo spodobał się chłopcom. Po wręczeniu krawatów wyszliśmy na Orlik, gdzie przeprowadziliśmy zabawy z chustą animacyjną. Zorganizowane zabawy potwierdziły, że w naszej szkole są sami odważni chłopcy!
5
ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA
04.10.20211 października w naszej szkole obchodziliśmy święto Tabliczki Mnożenia. W każdej klasie począwszy od pierwszej i na ósmej skończywszy odbyły się zajęcia związane z Tabliczką Mnożenia. Zadania były dostosowane do odpowiednich grup wiekowych.
Podczas przerw po szkole chodziły Patrole, które wyrywkowo sprawdzały znajomość Tabliczki Mnożenia, wyrywkowej kontroli zostali poddani uczniowie, nauczyciele oraz pracownicy szkoły. Za prawidłową odpowiedź czekała drobna słodka nagroda.
W myśl hasła przewodniego “Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają”, uczniowie klasy IIb skontrolowali starszych kolegów, krótkimi testami, które trzeba było rozwiązać w ciągu minuty. Czasu nie było za dużo, ale jak się zna Tabliczkę Mnożenia to minuta wystarczy.
Dzień Tabliczki Mnożenia podobał się uczniom, wywołał dużo pozytywnych reakcji i uśmiechu, z czego się bardzo cieszymy, ponieważ 1 października obchodziliśmy również Dzień Uśmiechu.
20
DZIEŃ PIŻAMY
03.10.2021Dnia 30 września w naszej szkole odbył się "Dzień Piżamy". Uczniowie i nauczyciele założyli piżamy na znak solidarności z dziećmi na oddziałach onkologicznych. Wszystkim rodzicom, którzy wsparli finansowo naszą akcję, serdecznie dziękujemy. Warto pomagać!!!
6
"DZIEŃ GŁOŚNEGO CZYTANIA"
03.10.202130 września odbył się "Dzień Głośnego Czytania" w oddziałach klas 1-3. Pani Marzenka z biblioteki przygotowała zbiór legend, które przedstawila uczniom, zaś oni z uwagą wysłuchali czytanych histori.
1
WYCIECZKA DO CHMIELNA
01.10.202129 września uczniowie klas II i III, uczący się języka kaszubskiego w naszej szkole , wraz z nauczycielkami, pojechali na wycieczkę szkolną do Chmielna.
Na początku odwiedziliśmy Gminny Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji w Chmielnie, gdzie uczestniczyliśmy w warsztatach regionalnych, prowadzonych przez Pana Tadeusza Makowskiego.
Pan Tadeusz jest znanym pasjonatem kultury kaszubskiej i twórcą kaszubskich instrumentów ludowych (diabelskie skrzypce, bazuny, burczybasy). Pan Tadeusz pięknie opowiedział o kaszubskich zwyczajach oraz o kaszubskich instrumentach , a potem nam je zaprezentował.
Następnie rozdał wcześniej przygotowane mini diabelskie skrzypce , które każdy mógł samodzielnie pomalować i zabrać na pamiątkę do domu.
Nasze prace się suszyły, a my tymczasem wstąpiliśmy do kina, znajdującego się w GOK i tam troszkę odpoczęliśmy i obejrzeliśmy fantastyczny film animowany dla dzieci .
Po seansie filmowym udaliśmy się do Pracowni Ceramiki Kaszubskiej Neclów w Chmielnie.
Historia pracowni Neclów, to 10 pokoleń garncarzy! Wszyscy z wielkim zainteresowaniem słuchaliśmy opowieści przedstawiciela rodu o rodzinnej tradycji, pasji i codziennej pracy Państwa Neclów. Mogliśmy na własne oczy zobaczyć sztukę prawdziwego kaszubskiego rzemieślnictwa i na koniec każdy samodzielnie wykonał gliniane naczynie na kole garncarskim.
To była cudowna lekcja kultury i historii Kaszub, która zostanie w naszej pamięci na długie lata!
J.Szroeder
20
Uczniowie kl. II b na wycieczce we Wdzydzach Kiszewskich
29.09.2021Dnia 08.09.2021 r. uczniowie klasy II b, w ramach zajęć z języka kaszubskiego, byli na wycieczce we Wdzydzach Kiszewskich. W Muzeum – Kaszubskim Parku Etnograficznym uczniowie poznali historię kaszubskiej wsi, mieli możliwość zajrzenia do dawnych kaszubskich domów i zagród, zobaczyli piękny drewniany kościół i odwiedzili szkołę. Duże wrażenie zrobiło na dzieciach Muzeum do zabawy, gdzie w atrakcyjny sposób mogli czerpać wiedzę poprzez aktywną zabawę. Uczniowie wzięli również udział w warsztatach malowania na szkle i robienia kwiatów z bibuły. Powstały piękne prace, które dzieci zabrały na pamiątkę do domu. Na zakończenie wycieczki wszyscy wspięli się na wieżę widokową, z której roztaczał się widok na przepiękne kaszubskie jeziora, lasy i pola. Wycieczka był bardzo ciekawa i wszyscy chętnie
pojechaliby do skansenu jeszcze raz.17
COSTERINA PARK W KOŚCIERZYNIE
29.09.2021Ruch i świeże powietrze co przepis na udany dzień. Taki też był dzień uczniów klas II. Spędzili oni aktywny dzień na świeżym powietrzu w Costerina Park w Kościerzynie. Pokonywali przeszkody w parku linowym, grali w mini golfa, zjedli pyszne grillowane kiełbaski i podziwiali posągi Stolemów znajdujące się przy wejściu do parku. To był dzień pod znakiem dobrej zabawy.
10
"DZIEŃ PIŻAMY"
27.09.2021"Dzień Piżamy" w naszej szkole. W czwartek 30.09.2021r. uczniowie naszej szkoły biorą udział w ogólnopolskiej akcji charytatywnej na znak solidarności z dziećmi na oddziałach onkologicznych, której pomysłodawcą jest Fundacja "Gdy Liczy Się Czas". Serdecznie zapraszamy do wsparcia finansowego tej akcji. Niech dzieci pomogą dzieciom-pomaganie uskrzydla!
INNOWACJA PEDAGOGICZNA „BAWIĘ SIĘ TABLICZKĄ MNOŻENIA”
23.09.2021Uczniowie klas VI przystąpili do realizacji innowacji pedagogicznej pt. „Bawię się tabliczką mnożenia”.
Głównym celem innowacji jest podniesienie jakości pracy szkoły poprzez wprowadzenie nowych form pracy – zabawę i ruch, doskonalenie umiejętności mnożenia i dzielenia oraz promowanie „Kart Grabowskiego” jako atrakcyjnego sposobu spędzania czasu wolnego.
Innowacja została zaplanowana na okres 3 miesięcy, spotkania odbywają się raz w tygodniu.
W ramach spotkań uczniowie poznają liczne gry i zabawy z wykorzystaniem „Kart Grabowskiego”.